תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות הופעות ::

29/09/2007
Mayhem - אגדת הבלאק מטאל בישראל
מאת: טל זכאי

יש ילדים שרצו לפגוש את סופרמן, יש שרצו להיות אסטרונאוטים ורק אני תמיד רציתי לראות את Mayhem בהופעה. לא, ברצינות עכשיו, מבחינתי לראות את Mayhem זהו סוג של התגשמות חלום. לא, לא סוג של, קיבינימאט - זו התגשמות חלום. Mayhem הייתה הלהקה שקירבה אותי למטאל ונשארה הלהקה האהובה עלי לאורך כל השנים. וכן, למרות שמאז Wolf’s Lair Abyss כבר אין להם יותר מדי מקום אצלי בלב ואפילו עם חזרתו של הסולן האהוב עלי Attila הם לא הצליחו לשכנע אותי יותר מדי באלבומם האחרון, עדיין באתי בלב שלם להופעה בתקווה לשמוע קצת קלאסיקות איכותיות מקיסרי הבלאק בכבודם ובעצמם.

אז בואו נתחיל כמו שצריך להתחיל, מההתחלה כמובן. מקום האירוע היה מועדון התיאטרון שידע כבר הופעות מטאל גדולות בזמנו ולא אכזב מבחינת המקום והסאונד. מחוץ לדלתות המועדון השתרך נחיל המטאליסטים למשך פרק זמן לא מבוטל, שכן הנורווגים החליטו לעשות לא אחד אלא שני סאונדצ'קים וכמו שאומרים, לקחו את הזמן שלהם. אבל, מה טיבה של הופעה בלי סאונד איכותי? אז הם החליטו להשקיע באוזניי על חשבון זמני, אני אומרת שילכו על זה. למרבה המזל לא חיכינו הרבה כשכבר היינו בתוך המועדון וחיש מהר לאחר שנכנס אחרון המטאליסטים למקום, עלו לבמה השדים המסופוטמיים, הלא הם Arallu.


Arallu

כיאות לנציגינו הישראלים בהופעה הראו Arallu לגויים כיצד עושים מטאל פה בישראל, אלו השתלחו על הבמה עם מנה קטלנית של בלאק מטאל, שטניזם ואלמנטים אוריינטליים, וסיפקו הופעה אנרגטית ויש אף לומר נוסטלגית. רק 2 מהשירים שהופיעו איתם Arallu היו מהאלבום האחרון שלהם, The Demon From The Ancient World, הראשון, עמו התחילו את ההופעה, "Sierra Nevada" וכן "The Devil’s Massacre" הברוטאלי. אבל דווקא את רוב ההופעה מילאו שירים שהחזירו את הקהל מספר שנים אחורנית כמו "Morbid Shadow", "Mesopotamian Genie", "Jewish Devil" ו-"Sword Of Death". כמו כן אף זכינו להופעות אורח מיוחדות מישי שוורץ (שהוצג כחבר Nail Within ז"ל, שכנראה הולכת לקום לתחייה בקרוב?) וכן מהמתופף יונתן "The War Machine". גם הגיטריסט שהופיע עם Arallu למעשה אינו מההרכב המקורי, היה זה Pixel מ-Vipress וכן המתופף Belgror שניגן ב-Bartholomeus Night ומהווה רק מוזיקאי סשן עבור הלהקה. אז בקיצור, היה אקלקטי אך לא פחות מהנה!


Mayhem

להופעה של Mayhem חיכינו קצת יותר שכן היה צורך בסידור התפאורה הביזארית שליוותה את הלהקה לאורך ההופעה. לבסוף היא החלה בלוויית הריף שאפשר לזהות מקילומטרים המבשר לכל הנמצאים ש-"The Barbeque Has Just Begun" עם "Deathcrush"!!! אח, איזו התחלה מנצחת. אטילה כמובן גנב את השואו כשהופיע במדי צבא, ערול פנים ותחת ידיו גלובוס מונח על שולחן מואר לאור נרות, מוכן למלחמה וכיבוש. את ההופעה המשיכו Mayhem עם "View From Nihil" מ-Grand Declaration Of War, שלמען האמת היה מאוד תמוה בעיניי שבחרו להופיע עם שירים מאלבום זה (וגם מ-Chimera, בהמשך) שכן תם עידן Maniac (האמנם?). ובכל מקרה, אחת המעלות של ההופעה הזו שהיא סיפקה לכל אחד מהקהל את מה שהוא בא בשבילו, גם קלאסיקות וגם חומרים מודרניים יותר.

השיר הבא, ודאי אחד השירים האהובים על כל מי שקורא לעצמו חובב Mayhem, הלא הוא "Freezing Moon" מ-De Mysteriis Dom Sathanas. מיד לאחריו הגיעה גם המנה לאלו שדווקא האלבום החדש, Ordo Ad Chao עושה להם את זה, עם השיר "Illuminate Eliminate". ואמנם, השירים מ-Ordo Ad Chao לא ניכר דווקא שהשאירו רושם, שכן הם נורא קודרים ואווירתיים, והקהל כנראה היה במצב רוח כאוטי במיוחד, שכן רובם נראו רדומים למחצה באותם ביצועים. יציאה נוספת מ-De Mysteriis לשמחתי המרובה הקדימה לבוא, "Buried By Time And Dust", שמיד לאחריו פצח Blasphemer בסולו גיטרה ארוך ומוטרף. את ההפסקה הזו ואת קטע התיפוף "Silvester Anfang" הפותח את האלבום Deathcrush, ניצל אטילה על מנת להתרענן קצת ולהחליף תלבושת.

כשחזר, היה אטילה לבוש כאיש דת בגלימה שחורה יחד עם ה-Thurible (מפזר הקטורת המתנודד) ואנטיקרייסט גדול מעץ שהיה תלוי על חזהו, אשר בשלב מסוים החליט לזרוק אל הקהל, מה שגרם לכמה מהנוכחים להקיז דם חבריהם על מנת להשיגו וכדי שמרחץ הדמים ימשיך כסדרו, המשיכו Mayhem עם "My Death" הלקוח מ-Chimera. שני השירים הבאים מ-Grand Declaration of War נשמעו שונים לגמרי עם אטילה, אך בוצעו כיאות והיה מעניין בהחלט, אלו היו "Time To Die" ו-"To Daimonion" (החלק הראשון). וכמובן, איך יכולו חובבי Ordo Ad Chao ליהנות כראוי מההופעה בלא "Anti" מאותו האלבום, בו החל אטילה לשרוף את הגלובוס בסימבוליות לקראת סיומה של ההופעה.

השיר האחרון, מבחינתי היה שווה הכל, שכן זהו האול-טיים-פייבוריט שלי, מכל השירים של Mayhem אי פעם, וכמו שכבר ציינתי לכמה אנשים, אם הם היו מבצעים רק את השיר הזה ויורדים מהבמה הייתי יכולה למות בשקט בו ברגע. השיר הזה הוא "Life Eternal" מ-De Mysteriis Dom Sathanas שעשה בשבילי את כל ההופעה פי כמה וכמה יותר מהנה ולקראת סיום השאיר את גרוני צרוד עם צרחת "I Am A Mortal, But Am I Human?". הו, כן. התחיל טוב, נגמר טוב, הסאונד היה מצויין, בחירת השירים הייתה נכונה, מה עוד אפשר לבקש חוץ מעוד? עוד!!!

לתמונות מהאירוע - גלרייה 1
לתמונות מהאירוע - גלרייה 2
לתמונות מהאירוע - גלרייה 3

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (28) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[27/04/2024]
Prowlers - Warfare
[06/04] Metal Carnival
[29/04] Break the cycle
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::