1. Übermensch Überfrau
  2. Fukken Über Death Party
  3. Loud und Proud
  4. Kaizerreich
  5. Deathschläger
  6. Number 1 in Deutschland
  7. Hail to the Darkside
  8. Bavarian Bierhaus Blood
  9. Boot
  10. Heil Hizzle Mein Nizzle
  11. Lederhosen Macht Frei
  12. Sternkrieg
  13. Tötenhead

2102: Zwanzing Zwolf הוא אלבומה העשירי של להקת האינדסטריאל מטאל, Hanzel Und Gretyl. אל תתנו לליריקה הגרמנית להטעות אותכם, חברי HUG ממוקמים בניו יורק, מרחק של אלפי קילומטרים מגרמניה.

כשהאזנתי לשיר הראשון, "Ubermensch Uberfrau", אשר מהווה סוג של Intro בן כמעט שלוש דקות בו חוזרים על שני משפטים בוריאציות שונות, התחלתי בניסיון כושל לתרגם חלקים מהליריקה באלבום. לאחר כמה דקות התברר לי שהשפה הגרמנית קשה יותר ממה שהיא נראית (רק למילה Uber יש מעל 10 תירגומים אפשריים – תלוי לאילו מילים היא מצורפת), והחלטתי לנטוש את עבודת התירגום ולהתמקד במוזיקה.

הכלי הבולט ביותר באלבום הוא הגיטרה, בין אם בקטעים המלודיים או בריפים הדומיננטיים. עבודת התופים מורגשת מאוד בשירים מסוימים, אך כמעט ונבלעת בחלקים אחרים, וחבל. אני לא מאזינה אדוקה של ז'אנר האינדסטריאל, אבל גם התאכזבתי מהחוסר בקטעים אלקטרוניים בשירים. היתרון הבולט בריפי גיטרות בז'אנר, ריפים פשוטים יחסית שחוזרים על עצמם, הוא מה שמלבישים על השיר מלבדם. מהבחינה הזו, Rammstein – להקה גדולה ומוכרת הרבה יותר בז'אנר, הצליחה לקלוע בול.

Hanze Und Gretyl עושים אינדסטריאל מטאל לפי הספר, אמנם בחלקים מסוימים הם – באופן די חד – משעממים, אך למרות זאת, אפשר להצביע על כמה שירים באלבום כטובים מאוד כמו למשל "Fukken Uber Death Party". זה הוא בהחלט אחד מהשירים שבגללם שווה לשמוע את האלבום. ההתחלה שקטה, כשלאחר מכן נכנס ריף גיטרה מסורתי בשילוב עם שירת גראולים בגרמנית. הדבר שמייחד אותו ביחס לשאר האלבום, הוא האנרגיות שהוא מביא איתו. השיר בנוי בדיוק כמו שמצפים משיר אינדסטריאל טוב להיות בנוי, והתוצאה אמנם לא מחדשת לנו דבר אודות הז'אנר, אבל מייצגת אותו כראוי.

גם "Kaizerreich" מסתמן מבחינתי כאחד מהשירים הטובים באלבום. הוא מתובל בבלאק מטאל, שמתבטא בגיטרה מהירה יותר ובלאסטים בתיפוף שמגיחים מדי פעם. נגיעות הבלאק מטאל עומדות כניגוד למלודיות עם קול נשי, והכל מחובר באמצעות קטעי האינדסטריאל המצופים. גם זה אחד מהשירים המעניינים באלבום אף על פי שיש להקות שמשתמשות באותה הנוסחה יותר טוב.

נגיעות האלקטרוניקה ב-"Number 1 In Deutschland" שוברים את המונוטוניות היחסית עד כה, ובשילוב עם עבודת הגיטרות המלווה הוא מצליח לכפר על השיעמום היחסי שנוצר באלבום כבר לאחר כמה שירים. אם מתאמצים, אפשר לשמוע מעט מאוד עבודת קלידים בשיר, דבר שהיה חסר לי מאוד עד כה, ועדיין חסר, מכיוון שהם מגיחים לשניה וחצי בכל פעם ונבלעים על ידי הגיטרה.

המענה היחיד לציפיה שלי לשמוע קצת אלקטרוניקה מגיע בשיר "Sternkrieg". הוא מתחיל בריף אלקטרוני נחמד שלאחר מכן מוחלף בגיטרה – אך לטעמי זה היה קצר מדי. עם זאת, המהירות והאנרגיות קצת מצליחות להעיר את המאזינים, וגם השיר הזה מסתמן כאחד מהרגעים היפים ב-2102: Zwanzing Zwolf, ובתור משהו שבהחלט אפשר לשים בפלייליסט למסיבת אינדסטריאל מהנה.

בכלליות, שאר האלבום מלבד השירים האלה לא מעניין במיוחד. באופן אינדיבידואלי, Hanzel Und Gretyl הצליחו לספק את הסחורה, אבל בהתחשבות בסטנדרט הגבוה שגדולות הז'אנר הציבו, הם פשוט לא זה. 2102: Zwanzing Zwolf הוא בהחלט אלבום שמתאים לחובבי הז'אנר המושבעים, אבל למי שמחפש אלבום "אינדסטריאל" טוב הייתי ממליצה להכניס איזה Deathstars למערכת במקום.