1. Rammlied
  2. Ich Tu Dir Wen
  3. Waidmanns Heil
  4. Haifisch
  5. B********
  6. Frühling In Paris
  7. Wiener Blut
  8. Pussy
  9. Liebe Ist Für Alle Da
  10. Mehr
  11. Roter Sand

מכירים את האמרה "סוסים מנצחים לא מחליפים"? אני מתערב אתכם שיש לה אמרה מקבילה בגרמנית. בטח משהו בסגנון: "נוסחא ללהקת מטאל פרובוקטיבית עם שואו ממש מפוצץ שמכניסה הרבה כסף לא מחליפים". אחרת יהיה לי קשה להסביר מה עובר בראש של החבר'ה מברלין. Rammstein חוזרת עם אלבום שישי לאחר ארבע שנים של סיבובי הופעות ברחבי העולם מול קהל מצטבר של יותר מ-300,000 איש וסיבוב הופעות שהוליד את ה-DVD (הבאמת מעולה, יש לציין) Volkeball אשר ביסס את מעמדה כאחת מלהקות המטאל המופיעות הטובות בעולם וכנציגה הבלתי מעורערת של הרוק דובר הגרמנית בעולם (ע"פ הבילבורד האמריקאי זו הלהקה דוברת הגרמנית המצליחה בכל הזמנים, עם מיקום בעשירייה הפותחת בעשרים מדינות עם צאת אלבומה הקודם Rosenrot).

סקירה זריזה של קריירת הרמשייטנים הופכת את אלבומם החדש Liebe Ist Für Alle Da (או Love Is For Everyone) לדי צפוי. 46 דקות של תערובת אלקטרו-מטאלית (תהרגו אותי, אבל Industrial זה לא) מהוקצעת, מהודקת ומפוצצת. כבר בשיר הפותח "Rammlied" (או "שיר הראם" בתרגום חופשי) חברי הלהקה מצהירים שהם באו בשישית לעשות בלגן. ריפים שלקוחים ישר מהגימנסיה למדעי ההארד רוק מלווה בדאבל באס חד ומקפיץ ומילים כמו "למי שמחכה בסבלנות \ מחכה הפרס הגדול \ וכעת ההמתנה הסתיימה \ הפנו את אוזניכם לאגדה". למקרה שלא ניחשתם, האגדה היא על יחסים בעיתיים ומלאי שנאה, יחסי מין סאדו מזוכיסטיים, רצח מתוכנן (עד כמה מתוכנן? אל תדאגו, הוא מפרט) ומיזנתרופיה אלימה. אתם יודעים, החומרים מהם עשויים אגדות.

ישר אחריו מגיע השיר שעורר את אחת הפרובוקציות הגדולות שידע עולם הרוק בשנים האחרונות. ב-"Ich Tu Dir Wen" ("אני מכאיב לך") הסולן החביב Till Lindemann מתאר לפרטי פרטים כיצד הוא מענה עלמה בטענה שזה לטובתה בעוד שהיא מביעה את תודתה ע"י חיתוך איבר מסוים בגופו (נחשו איזה). השיר הזה, בנוסף לעטיפת האלבום המציגה את האקט הנ"ל בצורה גרפית ברורה היוותה מבחינת הממשלה הגרמנית הדי ליברלית בד"כ (וממשלות נוספות בעולם) חצייה של קו אדום. לפני כשלושה שבועות אף יצא צו המורה להוריד מהמדפים את האלבום, מה שהוביל לחילוקי דעות ציבוריים בגרמניה לגביי אותו "קו אדום".

מיותר לציין שהבלגן סביב הלהקה רק שירת את הבאזז האדיר שנוצר סביב צאת האלבום החדש כבר עם צאת הקליפ לשיר "Pussy" בספטמבר האחרון. ולא, זה לא שיר על חתולים… בקליפ נראים חברי הלהקה (או יותר נכון כפילים שלהם) בסצנות סקס מפורשות שלא יביישו את תעשיית הפורנו האמריקאית. הבחירה לשחרר את השיר הזה כסינגל ראשון מאלבומם החדש והמצופה מלבד הפוטנציאל השערורייתי בקליפ שכזה, היא די ברורה. "Pussy" מתחיל בנעימה שנשמעת כמו רינגטון ומתפתחת לשיר מקפיץ עם פזמון קליט וקלידים איטיזיים מצועצעים. בנוסף לעובדה שחלק מהשיר באנגלית, יש בו פנייה ברורה לקהל רחב יותר מהקהל דובר הגרמנית (בעיקר לארה"ב).

שירים כמו "Waidmanns Heil" ושיר הנושא מציגים את איכויות הלהקה בצורה הברורה ביותר – בלדות רצח מלוות במקצבי מטאל סטנדרטיים, אווירה אלקטרונית חזקה ושוטפת וריפים כוחניים שדוחפים את העסק קדימה בריצה. ההפתעות הגדולות של האלבום הם דווקא השירים הפחות כוחניים ש-Rammstein מציגים בסיבוב הזה. "Frühling In Paris" ("אביב בפריז") הוא שיר אהבת נעורים אביבית עם פזמון בצרפתית שלקוח משירה של אלת השאנסון הצרפתי Edith Piaf. חדי האוזן ישימו לב שתפקיד התופים בפזמון נשמע בצורה מפחידה כמו התפקיד ב-Speed Of Sound של Coldplay. השיר הטוב באלבום הוא דווקא המוזר ביותר. השיר הסוגר "Roter Sand" ("חול אדום") הוא בלדה מינימלית ושקטה שמתחילה בשריקה מהפנטת ומהר מאוד מלווה בתפקיד גיטרה עדין ובצלילים אלקטרוניים אווירתיים. על רקע האווירה הכמעט שמימית מתאר לנו טיל דו קרב עם ידיד נפשו, אירוע שמסתיים בחברות אמיצה. סתם סתם, הוא מסתיים בהמון דם בכל מקום.
|MS|3353|MS|