Rise Against – The Sufferer And The Witness
- Chamber the Cartridge
- Injection
- Ready to Fall
- Bricks
- Under the Knife
- Prayer Of The Refugee
- Drones
- The Approaching Curve
- Worth Dying For
- Behind Closed Doors
- Roadside
- The Good Left Undone
- Survive
גל להקות הפאנק-פופ / אימו-פאנק ששוטף ותנו בזמן האחרון היה חייב להשבר , כמו השרב הקייצי ,Panic At The Disco ושות' הן קצת יותר מידי. זה לא שיש לי משהו נגד מיין סטרים , ההיפך, אבל כשמוזילים את המוצר כדי לכוון לקהל רחב יותר , זה כבר מוגזם.
הדיסק של Rise against , תפס אותי בזמן המתאים , שניה לפני שאיבדתי את התקווה לפאנק-רוק אמיתי איכותי. אין מקום לספקות , הלהקה הזאת פשוט גדולה. Rise Against נשמעים כמו גרסא עדכנית של Bad Religion , עם נגינה מהוקצעת , וסאונד נושך. הסינגל הראשון שיצא מתוך אלבומם השני , Ready To Fall , הוא שיר כל כך טוב , שאפילו אם אתם מטאליסטים קשוחים במיוחד , תוכלו להעריך אותו. הכל יושב פיקס , 100% של אנרגיה בהגשת השירה , של הסולן Tim McIlrath שעובר לצרחות עצבניות בפרה-פזמון , וחוזר לשירה רגילה בפזמון , "I'm Standing On The Rooftop Ready To Fall" ככה בדיוק זה גם נשמע , כמו מישהו שעומד על הקצה בשניה לפני שהוא קופץ.
השירה המצויינת , נמשכת לאורך כל הדיסק , Tim McIlrath מפלרטט עם צרחות מטאליות מצד אחד אך יודע לשמור היטב על ההגשה הפאנק-רוקרית שלו. דוגמא מצויינת לכך בשיר The Approaching Curve השמיני , בו הוא מדקלם את הבתים ועובר לשירה מדהימה בפזמון. גם מבחינת הנגינה , יש כאן הרבה יותר מלהקת הפאנק-רוק הממוצעת , במעבר בין משקלים של 4/4 ל3/4 , סוג של פרוגרסיב פאנק-רוק. הח'ברה האלו משיקגו יודעים היטב את המלאכה .
השיר החמישי , Under The Knife מתחיל בריף פאנק אופייני , ועובר לנגינת שש-עשריות מהירה , הכל לפי הספר , נשמע ממש כמו Bad Religion , מעולה ! מאחה חברתית אפשר למצוא בשיר , Prayer Of The Refugee , שמדבר על סוג של פליטים שאיבדו את הבית שלהם , ועל הפערים החברתיים / כלכליים בחברה האמריקאית. הבתים איטיים והפזמון מתפוצץ למשהו כל כך אמיתי ומרגש , התפרצות אדרנלין ברמות גבוהות.
Roadside , מראה צד אחר של הלהקה , זאת בלדה מדהימה , משהו במלודיה מזכיר קצת את Tool , אבל כמובן , רחוק שנות אור מלהיות חיקוי , עיבוד מצויין לכלי מיתר , וקולות רקע נשיים . אולי ההוכחה שאפשר לעשות מוזיקה אמוציונלית בלי להתבכיין . היתרון בזה שהדיסק יצא בחברת גפן הענקית ולא באיזה לייבל קטן הוא שההפקה של הדיסק מושלמת , אי אפשר להתעלם מהמיקסים המעולים של Chris Lord-Alge, הכל נשמע פתוח וגדול , בעוד שבדרך כלל באלבומים כאלו קל לקבל תחושה של בלאגן וסאונד בינוני. אחד הדברים היפים בדיסק הזה הוא שלמרות שהוא מנוגן בצורה מושלמת וחסרת פגמים , אין השתלטות של אף אחד מהנגנים על המוזיקה , כולם יוצאים החוצה בצורה שווה , אם זה הבאס תופים המהודק , או הגיטרות , הכל משרת את השיר.
כיאה ללהקת מחאה , בדף הפנימי של הדיסק ניתן למצוא רשימת ספרים שחברי הלהקה ממליצים , כמו Brave New World ן Lies My Teacher Told Me , בנוסף יש מסר למאזינים שאומר שאם אתה לא מתעצבן אתה לא שם לב למה שקורה סביבך. אבל אי אפשר שלא להגיב לאלבום המצויין הזה , קשה לשמוע אותו בלי להזיז את הראש ו את כל הגוף . כי יש בו משהו מיוחד, ששמים אליו לב כבר אחרי השמיעה הראשונה , משהו שנשאר איתך , וזה הרצון לחזור ולשמוע אותו שוב ושוב.