עידן , ספר מהי להקת People למי שלא זוכר או לא יודע.

ההרכב נוצר על ידי ערן עומר ונתי שהקימו בשנת 89 להקה כשהמטרה היתה להופיע שבוע לאחר מכן במועדון הפינגווין. החברה עבדו על החומר ללא מתופף , עם מכונת תופים והמוזיקה היתה גריינדקור אבל לא הגריינדקור הרגיל שכולם מכירים. המטרה היתה לעשות צחוק מהכל. באותה הופעה החברה עלו ורצחו בובה של ארנב על הבמה כפארודיה על הקשיחות של הבלאק מטאל והעלו חבורת מתופפים תימניים שתיפפו על פחים.

אני היתי חבר שלהם ובדיוק חזרתי מלונדון. הם סיפרו לי על מה שהיה בהופעה והציעו לי להצטרף. כל המילים של השירים נכתבו מהר בלי הרבה מחשבה.

חברת התקליטים Relapse החתימה אתכם , מתיי? איך זה קרה?

היה לי עיתון קטן שקראו לו Taste שהופץ רק לחו"ל. היתי מפרסם שם ראיונות עם להקות שהיתי מראיין וכותב דעות אישיות וככה יצרתי קשרים עם המון אנשי מטאל מהעולם והיתי מקבל כמות היסטריות של אלבומי דמו מחו"ל.

יום אחד פנה אליי בחור בשם "ביל" שהיתה לו חברה קטנה שחיפשה כשרונות להחתמה. לחברה קראו Relapse שידועה היום כאחת החברות הגדולות יותר שקיימות בתחום. הוא הציע לי להוציא אצלו את המיני אלבום וזה מה שעשיתי. היתי רק בן 14… לא הבנתי שהוא בעצם דפק אותי ולקח ממני את כל הזכויות.

למעשה כל מי שמכיר את People מכיר את המיני אלבום הזה , הלהקה שיחררה דברים נוספים לאחר מכן?

בשנת 94 הפקנו אלבום שנקרא Spooked , האלבום קיבל אחלה ביקורות אבל Relapse אמרו לנו שהוא ממוסחר מדיי בשבילם אז הפצנו אותו בהפצה עצמית על גבי קלטות. האלבום היה הרבה יותר פאנקי , משהו לכיוון Faith No more
הקלטנו גם שיר אחד לאלבום האוסף של רובי פורל שנקרא Unholy Bands from the Holy land

לא חשבתם להתקדם עם הלהקה הלאה לכיוון דיל עם חברת תקליטים או הופעות בחו"ל?

לא היה לי כח יותר , נסעתי לגרמניה וכשחזרתי היה ללהקה כבר חומר חדש והכל היה חם להופעות. הופענו שוב ואז הצעתי להם להצטרף אליי לגרמניה כי ראיתי ששם יש כסף ופוטנציאל אבל הם לא רצו אז עזבתי להודו ובזה נגמר הסיפור של הלהקה.

עם אילו להקות יצא לכם להופיע?

בארץ הופענו עם המון המון הרכבים ובגלל שאהבנו מאד את קארקס , רובי פורל סידר לנו לחמם אותם כשהגיעו ארצה.
רובי היה באותה תקופה 70 אחוז מהמטאל בארץ. הוא דחף את המטאל למקומות חדשים , דחף להקות צעירות להקליט אלבומים , הוא האמין בהן יותר ממה שהן האמינו בעצמן.

איזה חוויות זכורות לכם מהשנים ההן?

היתה לנו הופעה במועדון הרוקסן האגדי ב"ערב מוות לטכנו" , באותו יום ירד גשם מטורף וכשהגענו למועדון הכניסה היתה ריקה ואמרנו לעצמינו "איזה בעסה להופיע מול 10 אנשים" . נכנסנו פנימה והינו בהלם , 1200 אנשים חיכו לנו בפנים , לקח לנו חצי שעה להגיע לבמה.. היה הרבה קהל אז בסצנה..

מה עלה בגורל חברי הלהקה מאז? עדיין מנגנים?

ערן הגיטריסט מנגן ומפיק קטעים אלקטרוניים בהרכב שנקרא "היפנוטיקס" יחד עם ליאור שולמן מ"אמקסז". עומר מנגן בניו יורק עם להקות Funk ו היפ הופ , אייל מגד הקלידן לומד בהרוורד בארה"ב כלכלה , רן יורגנסון שר בהרכב משלו שנקרא "יורגנסון" ומנגן "דארק דיסקו" – מוזיקת סרטי אימה והומור שחור , ואני עובד על אלבום שני עם הרכב שנקרא "אברקדברה" שמשלב מוזיקה אלקטרונית עם נגנים חיים של Funk , Soul , זמרת ברזילאית ועוד.. בנוסף אני מנגן על כלי הקשה כבר 6 שנים עם הרכבים אפריקאים\לטיניים ומופיע יחד עם שוטי הנבואה.

עדיין מקשיב למטאל בכלל?

אני מקשיב לפאנטרה כל פעם שאני על השק איגרוף , מורביד אנג'ל – בלסד אר דה סיק , סליירים למיניהם. מהדברים היותר עדכניים אהבתי את אודיוסלייב.

איך אתה מסביר את הנהירה ההמונית שהיתה אז מכיוון המטאל לעולם הטראנס והאלקטרוניקה?

לטראנס ולמטאל יש הרבה סממנים זהים. הרבה עוצמה , המטאל הוא למעשה טראנס בלי סמים. דרך המטאל אתה יכול להוציא את כל הזעם שלך ואת כל האלימות בלי דקירות וכימיקלים , את הכל אתה מוציא דרך הפוגו עם החברים שלך. עד גיל 21 בערך אתה פורק את האנרגיות בצורה הזאת ואחר כך אתה מחפש דרכים נוספות לבטא את זה ומגלה בטראנס דרכים נוספות של פורקן.

איך נולד הרעיון להופיע עם Salem בהופעה הקרובה?

זאב התקשר אליי והציע לי להופיע איתם , מתחשק לי מדיי פעם לחזור , בעיקר כשאני עצבני. היו לי הרבה הופעות בשנים האחרונות אבל את החשמל שהיה לי עם People על הבמה לא היה לי בשום הופעה אחרת.

מזה אני יכול להבין שיש מחשבות על חזרה לבמה?

לפני חודש רן יורגנסון סידר את הבוידעם של אמא שלו ומצא את כל הקלטות הערוצים של האלבום Spooked כך שאנחנו חושבים לערוך את זה מחדש ולשחרר את זה באיזושהי חברת תקליטים.

ומה בעניין הופעות?

יש את הרצון להרים את זה ולכתוב גם שירים חדשים , הרימיקסים מקרבים את זה.

משהו לסיכום?

אם יש חזרות והכל רץ צריך להעריך את זה. ככל שמתבגרים ככה יותר קשה להאמין.

(אורון)