1. Anti Dolores Capitis
  2. Venus Vina Musica
  3. Urmawi
  4. Tuska
  5. Qui Nous Demaine
  6. Bibit Aleum
  7. Katrinka
  8. Tertio
  9. Feralis Saltare
  10. Sanyogita
  11. Scotus
  12. Lamentatio Coelibatus

כשאומרים לחובב מטאל את המילים, "ימי ביניים", הדבר הראשון שבא לראש זו איזו להקת פאוור כזו או אחרת, ששרה על אבירים, חרבות, קרבות אפיים וכו'. כשאומרים לחובב מוזיקה אתנית את אותן מילים, האנלוגיה תהיה שונה לגמרי ואיפושהו תשלב את צלילי העוד, עם עוד מספר כלים עתיקים מוזרים. מה שמשותף בין חובבי מוזיקה כזו או אחרת, ובין "ימי הביניים" היא העובדה שלא הרבה יודעים איך המוזיקה באמת נשמעה באותה תקופה, איי שם בחלוף המילניום הראשון לספירה.

להקת Corvus Corax הגרמנית, על כל 8 חבריה הנוכחיים, נותנת פירוש נוסף למה שנקרא מוזיקת "ימי הביניים" אף על פי שהקשר בינה לבין מטאל על הגדרתו הוא יחסית מקרי. אך מכיוון שזו אינה הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בהרכב שכזה (למרות שהוא אולי הכי וותיק בחבורה, עוד מ-1989), אפשר לומר שהוא אולי הכי קרוב להגדרה של מוזיקת "ימי הביניים", מכל מה ששמענו עד כה בז'אנר המטאל המורחב – ובפולק מטאל בפרט.

למי שלא יודע במה מדובר עדיין, פשוט קחו המקצב וחמת החלילים של In Extremo, תורידו את כל מרכיבי המטאל, תכניסו תיפוף "שיבטי" (סטייל דרבוקה), שירה מקהלתית וניחוח אתני קל – וזה פחות או יותר מה שתקבלו. Corvus Corax לוקחים את כל המרכיבים האלו ומכניסים אותם למיקס שלוקח את המאזין דרך תקופות שונות ומשונות בהיסטוריה של האנושות, כאשר עם אלבומם האחרון, אנחנו נכנס לסיפורו של זמר-נודד מהמאה ה-13, אשר יצא למסע ברחבי העולם לחפש אחר הרקדנית "Sanyogita" שגם במקרה הייתה נסיכה הודית, והאישה הכי יפה בעולם (דאז).

הסיפור, כפי שמועבר בעזרת המוזיקה המיוחדת (מאד) של הלהקה, מגיע למספר יבשות וארצות ברחבי העולם, כאשר כל אחת מהן מביאה צליל מיוחד למיקס של מוזיקת "ימי הביניים", ממנגינות עם ניחוח ערבי ועד לכלי נשיפה סקוטיים, הכל נשמע מרתק. מעריצי הלהקה הוותיקים ירגישו בבית כשיקשיבו לאלבום הזה, רק שהפעם הוא הרבה יותר רגוע מקודמיו, ורובו אינסטרומנטלי, בלי הרבה קטעי שירה. Corvus Corax משתמשים במוזיקה כדי לספר על כל אותם מקומות, ובמקרים המעטים שתשמעו קולות שירה, זה יהיה כדי להעביר את התחושה של אותה ארץ אליה נכנסתם.

המרכיבים הבולטים במוזיקה של Corvus Corax הם כלי התיפוף והנשיפה של הלהקה, החל מתופי טם-טם, ועד דרבוקות ותופי-מריים, דרך מספר סוגי חלילים, אשר רובם עוד הגיעו מתקופות קדומות במיוחד. עוד מה שמייחד את הלהקה היא תשומת הלב לפרטים, שכן לרוב קשה לתאר את כל הצלילים שנשמעים ברגע נתון אחד, ותמיד יהיה איזה משהו ברקע – גם אם זה צליל שולי – שמוסיף לחוויה הזו הנקראת Corvus Corax. באלבום ישנם שירים מהירים יותר, אך גם לא חסרים קטעים מרגשים ואיטיים – וכולם ביחד מרכיבים את הסיפור אותו הלהקה רוצה להעביר.

קשה לתאר איך אפשר להקשיב למוזיקה מסוג כזה בלי להתעייף, או בלי להתמקד בשיר מסוים – אבל יש רגעים בהם תרצו פשוט לתת למוזיקה לסחוף אתכם לתקופה בה יין היה יין, תשוקה הייתה תשוקה ומוזיקה הייתה… בלי דיסטורשן – ובתור מישהו שראה את הלהקה בהופעה חיה, אני יכול לאשר שזה יכול לקרות לכם גם כשאינכם לבד, מוקפים באלפי אנשים, ונהנים – אפשר לומר – מתרבות "מטאל" שונה לגמרי. Venus Vina Musica היא עוד יצירה מעניינת עבור חובבי המטאל שלא מפחדים מכלי מוזיקה שאינם מבוססים על חשמל. אז בין אם אתם חובבי פולק, או אנשים עם ראש פתוח, פשוט תפתחו את ארון המשקאות של אבא, תוציאו איזה משהו עתיק במיוחד (בלי שישים לב) ותזרמו עם זה…