1. One Day From Medieval
  2. In The Glory Of Heroes
  3. Baltic Tale
  4. Last Moments...
  5. In The Depth Of Red Sky
  6. Thousand Years Of Slavery
  7. My Hymn From Carpathian Mountains

Hellveto הינו פרוייקט פולני של בחור אחד שמו L.O.N, שרק מהסתכלות חפוזה בדיסקוגרפיה שלו כבר אפשר להגיד שמדובר בחתיכת בנאדם יצירתי. משנת 1995 ראו אור תחת השם Hellveto לא פחות מ-10 אלבומים מלאים וכן מספר הוצאות נוספות. ואם זה לא מספיק, אז אומר לכם שמלבד הפרוייקט הנ"ל אחראי L.O.N לעוד שלושה פרוייקטים נוספים, כולם תחת ז'אנר הבלאק מטאל הפאגאני.

אשר ל-Hellveto, סגנון הלהקה מוגדר כמטאל אוקסטרלי פאגאני (עם השפעות נכבדות מהבלאק מטאל) שמשום מה מאפיין הרבה מאוד פרוייקטים פולנים כאלו ואחרים. האלבום In The Glory Of Heroes… יצא תחת הלייבל הסינגפורי המוצלח Pulverised Records (האחראי גם ללהקות כמו Watain, Dissection ו-Satarial למשל).

In the Glory of Heroes… מהווה מסע אל תוך נבכי ההסטוריה ונופי הטבע של פולין. המוזיקה בהתאם היא מאוד בסיסית ומלאת אלמנטים אווירתיים של קלידים ומקהלות המוצללים עם סאונד מחוספס, גיטרות ברבריות ועבודה ווקאלית מגוונת. החוויה ש-L.O.N מנסה ליצור מזכירה לי במקצת את עבודתו של Rob Darken (הפולני אף הוא, אגב) אך לאו דווקא במוזיקה של Graveland (למרות שגם כאן יש כמה נקודות דמיון באופן הנגינה) אלא יותר בפרוייקט שלו Lord Wind שמייצר אווירה דומה מאוד לזו של האלבום המדובר, המחזירה אותנו אל מחוזות העבר האפלים, תקופות עתיקות וקולות נשכחים שמציגים משהו טבעי יותר ומאוד ראשוני.

האלבום פותח בשיר "One Day From Medieval" שהוא למעשה הכי אגרסיבי שבאלבום (עד כמה שניתן לנצל את האגרסיביות בסגנון המדובר). השיר מתחיל עם ריף חצי-מעובד שאת רוב האפקט שלו מוציא מן הסאונד המחוספס, אליו מצטרפים ווקאלס צרודים יחד עם קולות קלין בתפקידים מלודיים יותר. תפקיד דומיננטי מאוד משחקים פה הקלידים שאמנם אינם סוחבים את המוזיקה על כתפיהם, כפי שנהגו בהוצאות מוקדמות יותר של Hellveto, אך עדיין מעצימים את האווירה הפאגאנית של המוזיקה בין אם מדובר במלודיות סוחפות ומרגשות בלהט הקרב, או בתפקידי מקהלות המדגישים את האטמוספירה המיוחדת.

"Baltic Tale" הינו עוד שיר מוצלח מהאלבום, והוא מזכיר לי מאד את Summoning בחומריהם היותר ישנים מתקופת Minas Morgul שאז עדיין היו מושפעים יותר מאלמנטים של בלאק מטאל. ההשוואה הזו עלתה לי לראש כנראה בגלל הדומיננטיות היתרה של הקלידים בשיר, כן שגם סגנון נגינתם מאוד מזכיר את זה של החבר'ה האוסטרים. האופי של "Baltic Tale" אף יותר נוטה לאפי ולפולקלוריסטי יחד עם אלמנטים של שירה המזכירים המנוני מלחמה עתיקים וקריאות קרב חנוקות מדם.

"Last Moments…" הוא קטע נטול דיסטורשן ארוך יחסית לאופיו בו תפקיד סוחף של שתי גיטרות אקוסטיות וכן באס אקוסטית אליהן מתלווים ברקע קלידים חרישיים. כל אלה מהווים יחדיו הרמוניה נפלאה הזורמת דרך כל השיר במספר תפקידים נהדרים. כעת, דמיינו שעת דמדומים. קרירות של בוקר, באוויר תלוי ריח הלחות. השמיים צבועים באודם השחר תחתיהם הלוחמים ממתינים ליציאה לקרב. באווירה זו פותח השיר "In The Depths Of The Red Sky", עם תיפוף המשחר לקרב ואיתו קלידים סוחפים. כעת תופים מלחמתיים יחד עם קולות הסוסים ותפקידי גיטרה אקוסטית מציינים את הפסיעה אל הקרב, שעד מהרה משנים את נימתם עם תיפוף מהיר וריפים ברבריים בדיסטורשן אכזרי המשסעים כל אויב המעז לקרוא עליהם תיגר.

L.O.N בוחר כאן בסגנון שירה שאינו סקרימינג, אלא מעין קלין צרוד ואף משתמש בשפתו הזרה הנותנת לווקאלס אפקט נהדר. גם כאן משתמש Hellveto בקולות קלין וכן במקהלות ובתפקידי גיטרה אקוסטית המשרים על "In the Depths of the Red" Sky את אחת האטמוספירות החזקות שבאלבום. In the Glory of Heroes… מגיע לסופו בקטע אקוסטי נוסף (ובאורך פחות מעייף מזה הקודם) הנקרא "My Hymn From The Carpathian Mountains". גם כאן נוכל למצוא הרמוניה נהדרת בשתי גיטרות אקוסטיות החוברות יחדיו בתיאום מושלם, וכמובן תפקידי הקלידים המשרים אווירה ערפילית קרירה המביאה את האלבום לסיומו.

ובכן, קשה לומר כי באלבום הזה תוכלו למצוא מגוון רחב של רעיונות שיגרו את האינטלקט שלכם בכל דקה ודקה, שכן אם אסתכל על האלבום בצורה כוללנית יותר הוא דיי מונוטוני וכל שיר לא שונה בצורה דרסטית מקודמו. ועדיין, הסגנון הזה של יצירות אפיות אווירתיות ברוב הפעמים התאפיין בתכונה זו. לכן אם אתם מחפשים אלבום רקע עם אטמוספירה מוצלחת שישחרר אתכם קצת מהמציאות המודרנית, אין לי ספק שתמצאו את מבוקשכם ב-In the Glory of Heroes… של Hellveto.