1. Vantro
  2. Inferno
  3. Dødens Vee
  4. Skogens Dyp
  5. Antvort
  6. Vansinn
  7. Mareham
  8. Feigdarvarsel
  9. Vettekult
  10. Vandring

לאחר האלבום המוצלח Kvass שיצא לפני שנתיים, חוזרים אלינו Kampfar עם אלבום חדש הנקרא Heimgang. הלהקה הנורווגית המתמחה בבלאק מטאל פאגאני רווי השפעות פולקלוריסטיות, הוציאה את האלבום הנוכחי וגם את קודמו דרך הלייבל המצטיין בהוצאות הפולק מטאל למיניהן, Napalm Records. ועם נתוני התחלה טובים שכאלו, לא ניתן שלא לפתח ציפיות מHeimgang. הפן הפולקלוריסטי של Kampfar מעולם לא היה כשל רוב הלהקות האחרות המשלבות סגנון זה, והוא אינו מכיל לרוב כל מיני כלי נגינה שונים ומשונים ופוצח במנגינות עליזות. Kampfar בוחרים לשלב את הפולק הנורווגי בעיקר דרך הריפים, ועושים זאת על הצד האפל ביותר. האלבום הנוכחי, Heimgang, אף לוקח אספקט זה ומקצין אותו אף עוד יותר בהשוואה לקודמו, Kvass, והוא מציע אווירה חשוכה וקודרת בהרבה.

הקטע הפותח את Heimgang הוא "Vantro", מעין אינטרו אינסטרומנטלי שנמשך מספר דקות, נכנס עם קלידים במנגינה קרירה – בניחוח הפולק הנורווגי – החוזרת על עצמה שוב ושוב גם כאשר נכנסות הגיטרות המגבירות את עוצמתה. בשלב זה אנו מוכנים לצאת למלחמה בעודנו שטים בספינת הויקינגים אל עבר החוף. והמלחמה אכן לא מאחרת לבוא, ואת "Inferno" פותח הסולן, Dolk, בצווחותיו הצרודות והחנוקות ובשפתו הנורדית, המחזירות אותנו קצת לבלאק מטאל של שנות ה-90' ואולי אפילו לחומר המוקדם והאווירתי של Dimmu Borgir כשעוד שרו גם הם בשפת אימם. "Inferno" מציג את הצד היותר אכזרי של האלבום עם ריפים המתגוונים בין בלאק מטאל קודר לבין ריפים מלודיים הקורצים יותר אל הפולק, ויחד עם Dolk הצווח "Inferrrrno!" מלוא הריאות, נקבל בסופו של דבר שיר רצחני ביותר.

"Dødens Vee" לוקח אותנו אל צד אחר של Kampfar, שהוא קצת פחות עגמומי ויותר מתקרב אל סגנון הפולק המוכר בריפים יותר משעשעים ופחות רציניים, אך עם זאת השיר עדיין שומר על חזות הבלאק מטאל, באם מדובר בסאונד או בווקאלס המצווחים בצרידות. אם תרצו אפשר כאן לתת התייחסות ל-Moonsorrow המשלבים את שני הסגנונות באופן דומה מאוד. השיר הבא, "Skogens Dyp", מתחבר אל הקצב של קודמו, בריף פולקלוריסטי אף הוא, אך הפעם מדובר בקטע אפל ועגמומי בהרבה, שכן על אף הקצב הפותח אותו הוא צולל אל תוך קטעים כבדים ושקטים יותר מפעם לפעם יחד עם הסולן, שבתפקידו בשיר הרבה יותר דרמטי ואכזרי, ויחד Kampfar יוצרים כאן אווירה אינטנסיבית ואפלה.

השיר הבא פותח בריף המושרש עמוק בבלאק מטאל, יחד עם הווקלאס המרושעים והמצויינים של Dolk, שאינו מפסיק להרשים אותי לאורך כל האלבום, ובהחלט מתעלה על תפקידיו באלבומים קודמים של הלהקה. "Antwort" מתפתח אל ריפים מלודיים יותר ויותר הכתובים היטב ומתגוונים המון לאורך כל השיר יחד עם התיפוף המשתנה. לקראת סופו של השיר צונחים Kampfar אל קטע יותר אווירתי ואיטי הממשיך בריף כבד ואלים בזמנו Dolk קורא "Hey! Hey! Hey! Hey!" וסביר שאחרי כמה שמיעות תבחרו גם להצטרף אליו.

כעת אדלג הישר אל השיר הלפני אחרון של האלבום, הנקרא "Vettekult", והוא עוד אחד משיריו הטובים של Heimgang. השיר פותח בריף אווירתי ומתמשך, אליו מצטרף הסולן בווקאלס שונים במקצת מאלו ששמענו עד כה, ובוחר בצווחות גרוניות יותר, הנותנות לשיר גוון מחוספס וגס יותר. יחד עם הריפים המלודיים המייצגים של Kampfar נשמע כאן גם קטעים הרבה יותר מלנכוליים ודכאוניים שאינם אופייניים לאלבום, ונותנים לVettekult את הייחוד שלו . Heimgang נחתם בקטע מעט תמוה, שמו Vandering, המורכב מקלידים הזויים, תיפוף איטי ובנאלי, וזמזום גיטרות ברקע, יחד עם קטעי ווקאלס מחרחרים, ומשום מה נשמע כי ההקלטה של השיר שונה לחלוטין מזו של שאר האלבום.

האמת, כששמעתי את האלבום בפעמים הראשונות כבהיסח דעת השתעממתי ממנו מאוד, והייתי בטוחה שהוא בנאלי לחלוטין, אך האמת היא שהוא פשוט מעט שונה מהחומרים הקודמים של Kampfar. למעשה, כאשר האזנתי לאלבום ביתר תשומת לב התחלתי למצוא את האיכויות שבו. לכן, אמליץ לכל אוהבי Kampfar למיניהם להקדיש ל-Heimgang איזו שמיעה רצינית, משום שהוא בהחלט אחד מאלבומיה המוצלחים של הלהקה.