ראיון עם Dragonlord
בלאק בצורתו הסימפונית האפלולית והמסתורית (דימו בורגיר סטייל – ואין שום רע בדימו בורגיר, יחנקו כל הקוטלים) בשילוב ת'ראש מהיר אגרסיבי וחובט (טסטאמנט סטייל באלבום דה גאד'רינג). בפעם הראשונה ששמעתי את דראגון לורד, הדבר הראשון שעלה לי לראש הוא, ואללה, הנה טסטאמנט שהלכו לנגן דימו בורגיר, טוב אולי לא בדיוק, אבל בהחלט אפשר לשמוע השפעות. מאיפה הגיעה ההשפעה הדימו בורגירית? השד יודע, אולי ממוחו המעוות של האיש שמאחורי ההרכב הזה, אריק פיטרסון -שירה/גיטרות, מאיפה הגיעה ההשפעה הטסטאמנטית? זה יהיה ברור לכם מייד…
דראגון לורד הוא למעשה הרכב על, הרכב שמורכב ממובילי הסצנה האמריקאית כיום (לפחות לדעתי) הלא הם טסטאמנט את סאדוס בע"מ… ההרכב בנוי מאריק פיטרסון – גיטרות/שירה (טסטאמנט) סטיב סמית' – גיטרות (טסטאמנט) ג'ון אלן – תופים (סאדוס/טסטאמנט), סטיב דיגיאורגיו – גיטרה בס (סאדוס/טסטאמנט/חלטורות מטאל בע"מ – זונת בס להשכרה אם תרצו) ולייל לווינגסטון – קלידים (פסייפרייה) ותזכרו טוב טוב את האחרון. (אציין שאת סטיב דיגיאורגיו שניגן בס באלבום, כיום מחליף דארק רמירז שניגן גם הוא בעבר עם טסטאמנט).
הלהקה קיימת כ-3 שנים ולזכותה עומד אלבום אחד שיצא ב2001 תחת השם Rapture. אני לא מתיימר לכתוב ביקורת על האלבום, על כמה שהוא טוב או גרוע, על כמה שהוא איכותי או לא איכותי, על כמה שהוא שונה או לא מקורי.. אני חושב שההרכב מדבר בעד עצמו, בכלל, כשאני שומע את האלבום הזה, אני מוצא סוף סוף הצדקה לקיומו של הסגנון הקלוקל הזה שנקרא בלאק מטאל אך בהחלט מומלץ לרוץ לשמוע את האלבום ולהתרשם בעצמכם. עכשיו כשכולם פחות או יותר מבינים במה מדובר, ולמה בחרתי בלהקה הזו מכל הלהקות האחרות בעולם, נעבור לחלק העיקרי שלשמו התכנסנו כאן.
נתחיל? טוב, חכו רגע, תנו להגיד כמה מילים על לייל לוינגסטון הקלידן של הלהקה. את הראיון בחרתי לקיים איתו מסיבה מיוחדת שתבינו במהלך הראיון.
לייל בן 35 יליד קליפורניה + ילד בן 14. בחייו הפרטיים כאשר הוא לא מטאליסט הוא מורה בתיכון ומחזיק בתואר בהוראה ובתואר במדעים (מי אמר שאין לנו עתיד?)…
לפני שנתחיל בראיון עצמו, אני רוצה להודות לאחותי נגה שלקחה חלק מרכזי בראיון הזה ובלעדיה הוא לא היה מתקיים…
מראיין: חן Sadus
מרואיין: Lyle Livingston
כשאני שומע את Dragonlord, רצים לי הרבה דברים בראש, בעיקר משהו בסגנון של טסטאמנט שהלכו לנגן Dimmu Borgir, איך היית מגדיר את המוסיקה שלכם ומאיפה באה ההשראה?
היתי מגדיר את המוזיקה כשילוב בין בלאק סימפוני לבין ת'ראש מטאל אך אני לא ממש שומע את הריפים של Testament.
אנחנו מציבים לעצמינו כמטרה , להישמר מהמוזיקה ש Testament מנגנת.
Eric הקים את הלהקה לאחר שנכנס בצורה מסיבית אל תוך הבלאק מטאל לפני כמה שנים.
הוא החליט לחשוף את הרעיון שלו בפני Dave Lombardo המתופף של Testament באותם ימים שתמך ברעיון שלו והציע לו להקים את ההרכב , מה שלמעשה קרה כשנה לאחר מכן.
העובדה שלמעשה הגעתי מרקע של דת'\בלאק מטאל בעשר השנים שקדמו ל Dragonlord הקלה עליי להכנס אל תוך רעיונותיו של Eric.
למעשה Vals de la Muerte שהוא קטע הפתיחה של האלבום , נכתב לפני כ 6 שנים כשרק התחלתי לנגן על קלידים עבור Enthroned.
כתבתי גם כמה קטעי מעבר נוספים שאת חלקם תוכל לשמוע באלבום הבא.
מה עומד מאחורי הלהקה? קונספט, על מה בעיקר מדברת הליריקה? אחרי הכל היא לא ליריקה טיפוסית למה שרגילים הח'ברה לכתוב ל Testament ולשאר הפרוייקטים.
המילים הן על הצד האפל של הפנטזיה והדמיון ומתחברות יפה עם המלודיה והעוצמה של המוזיקה. אתה צודק בכך שהמילים שונות ממה שנכתב ב Testament.
המוזיקה והמילים למעשה מייצגות את מה ש Eric חלם עליו במשך השנים האחרונות.
מי בעיקר כותב את החומר את המוסיקה והליריקה? Eric Peterson ? או שישנה חלוקה ועבודה משותפת?
האלבום Rapture הוא בעיקר עבודה של Eric אך האלבום הבא שלנו נבנה בעזרת שיתוף פעולה רב יותר.
יש לי כמה רעיונות שעבדנו עליהם ובהם Steve smyth ו Derick ramirez גם תורמים בכתיבה.
מדוע Steve DiGiorgio הוחלף ע"י Derrick Ramirez ? אומנם Derrick בסיסט מצויין וניגן עם Testament בעבר, אבל בכל זאת, Steve DiGiorgio נתפס בעיניי רבים כגדול הבסיסטים בעולם המטאל.
בפעם האחרונה שספרתי , Steve DiGiorgio ניגן או הקליט עבור 5 להקות (מקווה שאני לא טועה) , הזמן שלו צריך להתפצל בין כולם ולדעתי הוא לא הרגיש שהוא יכול לתת מעצמו 100% לטובת Dragonlord , למזלינו Derrick היה פנוי.
הופענו פעם אחת (בפעם הראשונה) עם Digiorgio אך פשוט לא היה לו זמן להמשיך איתנו בהופעות הבאות.
העובדה ש Steve DiGiorgio הכיר אותי ל Eric ואז עזב את הלהקה היא אירונית.
הוא נגן גדול ואנחנו מתגעגעים אליו (במיוחד לחוש ההומור השטותי שלו!!)
איך ההרגשה לעבוד עם החברה האלה , Steve ,Jon , Eric ושאר החברה מ Sadus/Testament ?
זה פשוט נהדר!!!!!(מספר סימני הקריאה המדוייק שלו…)
אנחנו מסתדרים פשוט נהדר. השירים נלמדים דיי מהר והמופעים שלנו פשוט יוצאים מן הכלל!!!
זהו הרכב נגנים קטלני , מאוד מקצועיים ועמידים.
יש לך קשר לישראל וליהדות, אם זה לא אישי מידי, אני אשמח אם תספר בדיוק מהו, איך הוא בא לידי ביטוי אם בכלל ואיך הח'ברה מהלהקה מקבלים את זה?
כן , אני יהודי. גדלתי כיהודי (היתה לי אפילו בר מצווה אהההה!!!!)
אני לא דתי מדיי אך יש לי בן וערכנו גם לו בר מצווה לא מזמן , אך בכל מקרה אני לא כופה עליו את הדת.
שאר חברי ההרכב סבבה לגמריי עם זה , כמובן שהם אוהבים להתעסק איתי אך אני לא לוקח את זה ברצינות…
כולנו חווינו סטריאוטיפים , יש לנו אפשרות לבחור בין לקחת את זה רציני לבין לצחוק מזה.
אני יודע שהיית בישראל כבר פעמיים, איך התרשמת מהמקום?, הייתי שמח לדעת מה אתה חושב על המצב בישראל, בכל זאת, ישראל שונה מאוד מהמצב בו היא מוצגת על ידי התקשורת העולמית.
אכן ביקרתי בארץ , אני מוכן להתערב שלא ידעת שאני מחזיק במדליית זהב ממשחקי המכביה.
בפעמיים שהיתי שם לא הרגשתי שום סכנה , למעשה , אני חושב שלפעמים מסוכן אצלינו הרבה יותר. אנשים נרצחים כאן יום אחר יום. החדשות האחרונות ששמעתי על ישראל הן על המחבלים המתאבדים או על כל מה שקשור לקונפליקט עם הפלסטינים. אך שום דבר מחיי היום יום בארץ…
מבחינתי ישראל היא למעשה חלק ממדינות דרום אירופה.
אני חייב לציין שחלק מהחיילות שלכם שנושאות את רוביי ה"עוזי" הגדולים האלה ממש יפות!!!! 🙂
מאיפה הגיע השם "Dragonlord", למה בעצם?
Eric העלה את זה ובמקור זה היה אמור להיות Dragonheart אך להקות אחרות כבר נשאו את השם הזה אז ויתרנו ושינינו ל Dragonlord אך לאחר שסיימנו ליצור את האלבום מצאנו עוד Dragonlord מספרד.
כבר היה מאוחר לשנות את השם ונשארנו איתו… בכל מקרה , רעיון הדרקון מתאים לתדמית ש Eric רצה שתהיה ללהקה, מה גם שהוא נולד בשנת הדרקון אז אני חושב שזהו היעוד שלו.
מדוע בכלל החלטתם לנגן בלאק מטאל במקום הת'ראש מטאל המסורתי?
אף אחד למעשה לא לקח את ההחלטה , פשוט נכנסנו לזה וזה מה שהתחלנו לנגן ואנחנו נהנים מזה כך שאני לא רואה סיבה לשנות משהו.
הסגנון שלנו הוא הפורקן ש Eric ואני חיפשנו זמן רב.
יש לך בנוסף ל Dragonlord עוד הרכב בשם Psypheria, ברוטאל דת' טכני עם נגיעות ניו קלאסיות, יצא לי לשמוע את האלבום ואני חייב לציין שהחומר ממש ממש טוב, איך זה מסתדר יחד עם Dragonlord, בכלל, איך מסתדר קלידן בלהקת ברוטאל דת' מטאל? זה לא דבר שיגרתי ואין הרבה להקות שעושות את זה.
אני שמח לשמוע שנהניית מהאלבום של Psypheria.
זה מסתדר עם Dragonlord ממש טוב ולמעשה אפילו הופענו ביחד אך זה גבה ממני יותר מדיי כח ולכן החלטנו לתפעל אותן בנפרד. גם חלקנו את חדר החזרות יחדיו ב 5 החודשים האחרונים. דיי מאתגר לנגן על קלידים ב Psypheria במיוחד בשנתיים האחרונות שבהן החומר הפך ליותר טכני\ברוטלי.
הסגנון הספציפי הזה משאיר מעט מקום לקלידים ואני מוצא את עצמי משתמש בעיקר בריפים מחוכמים.
Psypheria תהיה בהפסקה בזמן הקרוב מאחר ו Adam ו John התחילו פרוייקט חדש שנקרא Excarnum שמתמקד בעיקר בצד הטכני והברוטלי מאשר המלודי.
כקלידן, מי השפיע עליך הכי הרבה, אילו להקות והרכבים השפיעו והטביעו את חותמם בך?
מספר מלחינים קלאסיים אך בעיקר Franz Liszt.
לאיזו מוסיקה אתה מאזין? אני מניח שלא רק למטאל, מה עוד אם כך?
אני מקשיב לכל סוגי המטאל, מוזיקה קלאסית וגם לרדיו אך לא לפופ או ראפ ובמיוחד לא לראפ מטאל.
הח'ברה פה מאוד מעוניינים לדעת, איך אתם מתמודדים עם הסצינה החדשה (בלאק מטאל) אליה נכנסתם, בכל זאת השליטים הבלתי מעורערים עד היום היו הלהקות הגדולות מנורווגיה?
עצם העובדה שיש לנו חברים מ Testament בלהקה גורמת לנו לזכות ביחס טוב למדיי. אני חושב שזה בעיקר בגלל המוזיקה אך גם בגלל הכבוד ש Testament מרוויחה (ושמגיע לה לחלוטין). אנחנו מסתדרים טוב עם כל הלהקות בז'אנר הזה.
בתור אחד שמקורב ל Chuck billy (סולןTestament), תהיתי אם תוכל לענות, מה אומר הבחור על Dragonlordשבה מנגנים כל חבריו והוא אישית לא לוקח בהרכב חלק?
אני חושב שבהתחלה הוא לא כל כך אהב את הרעיון אך הוא הגיע לחלק מן המופעים שלנו ונראה שהוא מעריך את פועלו של Eric שמנגן איתו כבר זמן רב. הוא לא בענייני ה"בלאק מטאל" אז לא ממש אכפת לו שהוא לא ב Dragonlord.
מתיי יצא לאור חומר חדש שלכם? האם ינגנו בו אותם נגנים? האם Steve DiGiorgio יחזור לאייש את עמדת הבאסיסט או ש Derrick Ramirez ימשיך?
Derrick הוא למעשה חבר קבוע ב Dragonlord כעת , כך שהוא יקליט איתנו את האלבום וכמובן יופיע וינדוד איתנו.
מה אתה יודע על הסצינה בישראל? שמעת על להקות מכאן? למען האמת יש לנו סצינה שבשנתיים האחרונות פרחה ושגשגה ואנחנו מאוד גאים בה, אם תהיה מעוניין אני אוכול לשלוח לך אלבומים שיצאו לאחרונה ללהקות ישראליות, דברים שקיבלו תגובות מאוד טובות בישראל וברחבי העולם.
אני לא יודע יותר מדיי עדיין , אך ללא ספק אהיה מעוניין לקבל חומר מלהקות ישראליות!!
איך אתה רואה את הסצינה המתפתחת בארה"ב, יש הרבה להקות ניו מטאל והרבה דברים , תסלח לי על הביטוי, רקובים עד היסוד, הרבה דברים ממוסחרים שבאים לידי ביטוי בלהקות בנים סטייל לינקין פארק שמכנות את עצמן מטאל, הסצינה האמריקאית איבדה את עצמה איכשהו? זו כבר לא אותה תקופה של אמצע ה80 עד אמצע ה90, נראה לך שזה עומד להשתנות?
כן , הסצנה אכן איבדה את עצמה. בתחילה לכיוון עולם הגראנג' ואז אל תוך עולם הנו-שיט-ראפ עם המכנסיים הרפויות…
כולם נראים כאילו יכלו להיות תלמידים בכיתה ט' או י' בכיתות אותן אני מלמד! האהאהא…
אני שמח לראות שיש אנשים שחוזרים לשורשים ומגיעים להופעות כדי לתמוך בלהקות שהגיעו לפסגה שלהן במהלך שנות השמונים ותחילת התשעים.
גם להקות דת' ובלאק מטאל נכללות בסיבובי ההופעות הגדולים כדוגמת Ozzfest ואחרים (Meshuggah השנה ו Cradle of filth/shadows fall בשנה הזו)
אתה מתכוון לחזור לבקר בישראל? אולי לאיזו הופעה יחד עם Dragonlord ? מה באמת חושבים הח'ברה על ישראל, הם יהיו מעוניינים לבקר ולהופיע פה?
כן , אני מתכנן לחזור בחזרה. כולנו רוצים להגיע להופיע בישראל אנו צריכים הצעה כספית מספקת כדי להגיע לשם וכמובן שיהיה יותר בטוח. להיות במקומות הומיי אדם זה לא הרעיון הכי טוב כרגע עם כל מקריי ההתאבדות ההמוניים.
(חן Sadus)