למה אנחנו יכולים לצפות מאלבום ה-EP ומה יהיה באלבום המלא?

בוא נראה… ל-EP קוראים Temporary Psychotic State והוא מכיל 2 קטעים שנמשכים 17 דקות. זה החלק הראשון בטרילוגיה על החיים ביישות X, הריליס הזה תופס כיוון של פרוגרסיב רוק והופק על ידי Bryan Hall למרות שאני עשיתי את רוב העבודה…

בעוד מספר חודשים אנחנו מצפים להיכנס לאולפן ההקלטות ולהקליט את האלבום המלא בהפקתו של Neil Kernon (עבד עם Nevermore, Deicide, Cannibal Corpse, Queensryche ועוד). שמו של האלבום המלא יהיה Suspended Animation Dream וזו תהיה הקלטה הרבה יותר נרחבת והאלבום יכיל מעל 70 דקות של מוזיקה כולל קטע של 20 דקות שאני מגדיר כגרסה שלי לקלאסיקות הפרוגרסיב של שנות ה 70 סטייל פינק פלויד. הרכב הנגנים יהיה כמעט זהה, נוסיף שני קטעי מוזיקת עולם, ננגן בכמה כלים אקזוטיים ונוסיף מקהלה גדולה יותר. אני גם אזמין כמה חברים ותיקים כאורחים באלבום.


הרבה סגנונות יש שם, איך זה צפוי להישמע?

זה יכיל פרוגרסיב רוק, מטאל, רוק נ' רול, הרבה קטעים פסיכדליים, סטונר רוק, ובכלליות, כל מה שנמצא בטווח הרוק והמטאל. יש שירים שנשמעים בתחילה כמו Radiohead ומסתיימים כמו Dark Funeral ו-Opeth. הכל נחשב כל עוד זה מלהיב ואומנותי.


מי הם שאר חברי הלהקה? באילו הרכבים נוספים הם מנגנים?

הלהקה היא בעיקר "אני" אבל יש איתי כמה נגני סשן שעוזרים לי להקליט ולא הייתי מסתדר בלעדיהם. מנגנים איתי Paul Khur מ-November`s Doom, גיטריסט העונה לשם Jake, על הבאס JWW מלהקת Agalloch, זמרת מקסימה העונה לשם סוזן, Tino LoSicco מ-Epoch of Unlight , כנר, קלידן ו-Andy Winters מלהקת Winds שהוסיף מעט אלקטרוניקה לאלבום.


למה החלפת את ישי שוורץ בתפקיד הסולן?

בגלל המיקום. הוא בישראל ואני בארה"ב. משהו שלא יכולתי להרשות לעצמי. אני מכיר את ישי כבר שנים ואוהב את הבנאדם, הוא שר בגרסת הכיסוי לשיר Cuts You Up ומאז במשך שנים אנחנו מדברים על הפרוייקט הזה אך לבסוף זה לא הסתדר אבל אני בטוח שעוד נשתף פעולה בעתיד.


מה בכלל הייתה הסיבה שהחיית את הפרוייקט הישראלי הזה והפכת אותו ללהקה אמריקאית? זה שכב במגירה במשך שנים…

זה הפרוייקט שלי.. אני בסך הכל עברתי דירה לארה"ב. מצאתי חברים חדשים וניצלתי את הקשרים שיצרתי. למרות שהפרוייקט היה מת הרבה שנים אני שמח שהגיעה ההזדמנות להחיות אותו. אני רואה את הפרוייקט הזה ככלי שמשלים אותי. אני לא מפחד לחשוף את ההשקפה שלי. זה כמו ללכת לתרפיה רק שפה זה דרך המוזיקה והאומנות.


מהיכן נובעות ההשפעות באלבום? אני שומע בו את Air ,Arcturus ו-Pink Floyd.

ההשפעות שלי מגיעות מ-Pink Floyd, David Bowie, Atomic Rooster, Lou Reed, Iron Butterfly ואפילו מאומנים כמו Angalgard ו-Miles Davis אבל קשה להצביע על השפעות עיקריות מאחר ואני כל היום בתוך המוזיקה מתוקף עבודתי בחברת תקליטים ואני לוקח איתי בסופו של דבר את מה שנוגע בי. אנשים יופתעו אולי לשמוע שההשפעות האמיתיות לא מגיעות מהמטאל בכלל.


מהו הסיפור שהמילים מספרות?

הסיפור בשיר הראשון הוא קצת מופשט, הכל קורה בבית חולים לחולי נפש בחדר מספר 63, הכל מתחיל עם כמויות גדולות של ייאוש שמוביל בסופו של דבר להרס עצמי. השיר השני מדבר על כעס והארה רוחנית סביב כל מה שמקיף אותנו למשל: חוקים, איסורים, דתות ועוד… האיש שבבית החולים לחולי נפש מהרהר לעצמו בצער עמוק על "מה נשאר בכלל שפוי בעולם".


בוא נחזור לעבר. אתה היית האמרגן שהיה אמור להביא את Cradle of Filth לארץ. הרבה סיפורים הסתובבו מאז. מה קרה שם באמת?

אני חושב שהרוב יודעים מה הלך שם. לאחר הרהורים מרובים החלטתי להביא את הלהקה להופעה אחת בישראל. הכל עבד מצוין! מכירת הכרטיסים המוקדמת הייתה מטורפת, מגזינים כתבו על האירוע, אפילו הגדולים שבהם כמו מעריב ו-Ynet.

48 שעות לפני האירוע אני מקבל טלפון ממשרד ההפקות של הלהקה בארה"ב ונאמר לי שהסולן "דני" חולה ולא יוכל להגיע וכדי להוכיח את זה, יש להם מכתב מרופא. השאר היסטוריה…

ניסיתי לקבוע תאריך חדש וזה לא הלך, ניסיתי להיעזר בחברת התקליטים שלהם דאז Music for Nations וזה לא הלך, לבסוף שכרתי עורך דין שיעזור לי לפתור דברים בדרך החוקית אבל אז קיבלתי מכתב מלוכלך מהבעלים של חברת התקליטים שגרם לי לוותר על התביעה נגד הלהקה.


מה הוא כתב לך?

שאני צעיר מדיי מכדי למות.


אתה רציני??

לא היה לי שום סיכוי להילחם נגדם. נאלצתי לספוג הפסדים כבדים כתוצאה מהביטול אבל אני מניח שמה שלא הורג, מחשל אותך.


אני מניח שלא הספקת עדיין לכתוב על זה שיר…

למעשה הספקתי..


זה יהיה באלבום הקרוב?

זה יהיה באלבום השני.


לפחות עכשיו אנחנו יודעים למה לצפות ממך בעתיד.

בימים הקרובים אני מקליט גם גרסת כיסוי לשיר של Dead Can Dance כך שבהחלט יש למה לצפות. זה יצא באלבום טריביוט בחברת Black Lotus Records בעוד מספר שבועות.


איך הגעת ל The End Records? מהו בדיוק תפקידך שם?

ישי שוורץ הפיץ את האלבומים של החברה בארץ ושאל אותי אם אני רוצה להצטרף אליהם למחלקת היבוא. היום אני כבר מנהל את המחלקה הזו, אחראי על המכירה הסיטונית ועל הרכש.


אני מקבל את הרושם שהמון להקות אמריקאיות הולכות על שילוב בין אלקטרוניקה למטאל כדוגמת Straping Young Lad או Chimaira, מה הסיבה שגם אתם הוספתם אלמנטים כאלה לאלבום?

הרעיון הגיע מ-Dark Side Of The Moon של פינק פלויד. כל הקונספט של האלבום הוא כאילו מתוך חלום, במצב של תרדמת. אבל בלי לוותר על הכעס והעצב. הקטעים האלקטרוניים נועדו לשמש מעין הקדמה למה שצפוי לבוא בהמשך. על כל פנים, האלבום המלא יכיל פחות אלקטרוניקה.


מהו החזון? מה אתה מצפה להשיג עם הלהקה?

כל מה שאני רוצה זה להמשיך ליהנות מעשיית המוזיקה ולהגיע לכמה שיותר פריקים של מוזיקה בסיבובי ההופעות שיהיו.


איזה אלבומים ניתן למצוא במערכת שלך בימים אלה?

Lou Reed – New York
Hawkind – In Search of Space
Jimmy Hendrix – Experience
Tory Amos – Everything
Orphaned Land – Mabool


ה"אורפנד לנד" אומר שאתה מחובר למה שקורה פה בארץ?

אני עוקב אחר ההתרחשויות ואני עושה הפצה בארצות הברית לאלבומים של Salem, Eternal Gray, Nail Within ו-Sleepless כך שאני דיי מחובר למה שקורה בארץ.


איך מגיב הקהל האמריקאי לאלבומים הישראליים?

חוץ מאורפנד לנד שדיי גדולים כאן הולך ממש טוב עם כל הלהקות. אני לא חושב שאכפת לקהל כאן מאיזו מדינה מגיעה הלהקה כל עוד האלבום רועש, עשוי טוב ומקורי.


מה אתה יכול לספר על קהילת המטאל של יוטה בפרט ועל הקהל האמריקאי באופן כללי?

הסצינה האמריקאית ענקית!! ביוטה יש יותר ילדי הארדקור מאשר מטאליסטים, הארדקור הולך ממש חזק פה. יש לנו פסטיבלים של מטאל כמעט כל חודש. אנשים צורכים פה כמות הגונה של מטאל…


תודה רבה על הראיון, משפט סיום?

תודה רבה ל"מטאליסט" על הראיון, Temporary Psychotic State יוצא בימים אלה דרך Raven Music בישראל במחיר היכרות נוח, בינתיים תרגישו חופשיים לבקר באתר הבית שלנו.

(אורון)