1. Among The Shadows Of Erebus
  2. Waters Of Abyss
  3. Silent Mourning
  4. Across

Ekho היא להקה ישראלית בתחילת דרכה, שמנגנת סגנון שעלול להיקרא בפשטות "פרוגרסיב מטאל", אך טומן בחובו רבדים מעולמות כמו פולק מטאל, בלאק מטאל, אקסרים-פאוור מטאל, ואף משלב השפעות של מוזיקה קלאסית. מקור שמה של הלהקה לקוח מהמיתולוגיה היוונית, בה סופר על נימפה בשם Ekho – קולה נלקח ממנה, ודרכה היחידה לדבר הייתה לחקות את קולם של אחרים. הלהקה הוקמה כבר בשנת 2008, על ידי הגיטריסט \ סולן בר סניטובסקי והגיטריסט ירדן מור-אבי. היא עברה מספר שינויי ליין-אפ, בעיקר בעמדות הבאס והתופים, עד שהגיעה להרכבה הסופי, בו שולבו ארז נדלר בתור מתופף, בוריס סקוליאר על הבאס, ותומשי שיין כקלידן. לקראת סוף 2009 חברי הלהקה, שמשקיעים את מאמציהם בזירת ההופעות החיות בנוסף לעבודת הכתיבה וההלחנה, הוציאו לאור EP שנקרא Among The Shadows Of Erebus.

ה-EP נפתח בשיר הנושא "Among The Shadows Of Erebus", שמתחיל בריף גיטרות כבד שלא יבייש את מיטב הלהקות. מייד מוכנסים לתערובת הקלידים המהפנטים של תומשי, ולאחריהם שאגות הגראולים מבית היוצר של בר סניטובסקי. גם חטיבת הקצב לא מאכזבת – הבאס והתופים לא מפגרים מאחור לרגע, ונותנים את הטון המוזיקלי לכל אורך הדרך. אחריו מגיע "Waters Of Abyss" שמתאפיין במקצב מעט איטי יותר. הוא מצטיין בריפים מעולים מבחינת הגיטרות, גראולים עוצמתיים, ומתופף ובאסיסט שלא מפספסים. את אותם הקווים ממשיכה Ekho גם בשיר השלישי והאהוב עליי, "Silent Mourning". הביצועים של חברי הלהקה מצוינים, כשבולטים במיוחד הם סולו הגיטרה העוצמתי וקטעי הקלידים שמולחנים באופן מצויין תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. את ה-EP חותם השיר "Across", קטע אינסטרומנטלי בן כ-4 דקות, שמביא לידי מימוש את הכיוונים האטמוספיריים יותר אליה נמשכת הלהקה. השימוש בגיטרה האקוסטית על רקע צלילי היער והאפקטים השונים מציגה את הרבגוניות לה מסוגלים חברי Ekho, ויוצר אלטרנטיבה מעניינת ליצירות ה"מנסרות" שנשמעו לפני כן.

הסאונד הייחודי, שיצרה Ekho תוך שילובים שונים בלי לפחד "לצייר מחוץ לקווים", נחשף בפנינו לכל אורך ה-EP: אף על פי שהגראולים אופייניים לבלאק מטאל, ולעתים עבודת הקלידים והגיטרות מזכירים את התקופות הטובות יותר של Cradle Of Filth, או לחילופין, חלק מעבודות המופת של Forgotten Tomb, ניתן למצוא שם גם ניחוחות של הדת' המלודי אה-לה-Dark Tranquillity, ומדי פעם "מתפלק" איזה צליל של פאוור \ סימפוניק מטאל. כל שכבות הצליל האלו עטופות בקצב הדום ובאווירה הסמיכה והמייסרת, שמיוחסת למובילה בתחום, Agalloch. את כל ההשפעות לעיל לקחו חברי Ekho ועיבדו לתוצר אחיד ומקצועי, שבועט ומלטף בעת ובעונה אחת. אם כן, Ekho היא אחת מהלהקות החדשות יותר בשטח, אך נדמה שחבריה ידעו בחוש בדיוק מתי הבשילו מספיק כדי להתחיל. זו אמנם רק נקודת הפתיחה, אך חברי הלהקה הציבו את הרף בגובה הנכון – גבוה מספיק בשביל להישמע מעולה, אבל לא גבוה מדי, על מנת שיישאר להם לאן לצמוח. נכון לעכשיו, הם בהחלט הכו שורש היכן שצריך, ובמישור האישי אני מסמנת את Ekho בתור להקה עליה כדאי "לשים עין". יש לי הרגשה שעדיין נכונו לנו כמה הפתעות שמוחבאות במעלה השרוול.