1. Nehalennia
  2. Ostara
  3. Vlammenzee
  4. Een Geldersch Lied
  5. Dondergod
  6. Reuzenmacht
  7. Alvermans Wraak
  8. Karel van Egmond, Hertog van Gelre
  9. Levenslot
  10. Deemsternis
  11. Beest bij Nacht

הולנד, לכל הדעות, היא מדינה מגניבה. הבחורות יפות, הבירה זורמת כמו מי הירקון והמטאל נמצא למכביר. משהו סטייל גרמניה, רק עם חוקיות הסיגריה הירקרקה בבוקר לצד כוס הקפה. הויקינג מטאל אמנם לא מושרש חזק במדינת המיונז, אבל יש להקה צעירה אחת שעשתה את זה בגדול וחצתה את גבולותיה (ולא הלכה 40 מטר ללוקסמבורג) לפני מספר שנים, כשהיא מוציאה אלבום ויקינג מטאל צעיר אך אגרסיבי בשם De Strijdlust is Geboren, כשלוש שנים לאחר היווסדה.

בניגוד ללא מעט להקות ויקינג \ פולק מטאל אחרות, עם שורשים הנטועים בעיקר באבי הסגנון, שהוא הבלאק מטאל, Heidevolk תמיד התחברו יותר למטאל המסורתי, ואף אשחוט פרה ואגיד שלהארד רוק. בעקבות כך, אותו אלבום עצמי הצליח לעניין ולגרוף שבחים, כאשר באלבום הבא, Wallhalla Wacht, הלהקה כבר הייתה תחת ידיי הפרסום וההפצה של חברת Napalm Records, אשר הפיצה אותו ברחבי העולם. האלבום החדש נקרא Uit Oude Grond ("מתוך אדמה ישנה \ עתיקה"), וגם הפעם הוא מדבר על הסיפורים הרגילים של הלהקה (התרכזות בהיסטוריה ההולנדית עם דגש של האיזור של חברי ההרכב), עם שירים כבדים אך לא עמוסים מדי.

"Nehalennia" נפתח במבנה המאוד מוכר מעבודת הלהקה, עם תיפוף מהיר ברקע, כשהכינור מחליף את הגיטרות בהובלה לעיתים קרובות, וזוג הסולנים נכנס לפעולה כאשר הכינור מפסיק. הלהקה בעלת זוג הסולנים, Joris ו- Mark (שהוא סולן חדש יחסית בהרכב, מ-2005), ידועה בשילוב הנהדר שלהם, בעלי קולות עבים ולא מקהלתיים, כשתפקידם לעיתים הוא לשיר לסירוגין או ביחד, כאשר מדי פעם אחד מהם גם משחיל איזה חרחור אל המאזין. השיר השלישי, "Vlammenzee", מאוד מדגיש את שילוב הסולנים, והוא מושפע מהקו שהלהקה נקטה באלבומה הראשון – פזמון קליט ושירה שמתחלקת בין הקול הכבד והעבה יותר, לבין הקליל יותר, עד ששניהם מתנגשים במאזין ביחד כל כמה רגעים במהלך השיר.

שיר מספר חמש, "Dondergod", הוא מקטעי האלבום המעניינים, שכן הוא שומר על מהירות קבועה פחות או יותר ושומר על רמת האגרסיות באופן הדוק – לפחות עד שהוא משתחרר בפזמון הקליט והגרובי. "Reuzenmacht" מהווה את האתנחתא באלבום בתור שיר הפולק האינסטרומנטלי – כמו בכל אלבום פולק \ ויקינג מטאל שני, זה הזמן שבו הולכים לשתות כוס בירה עם החברים ולדסקס בעניין השיר הבא. הכתבת מבנה השיר והקצב שלו נקבע על-ידי הכינורות, שבתורן מוחלפות ע"י עבודת הגיטרות (וחסרת-האישיות של ממש) של הלהקה, כשברקע המחיאות כפיים וצעקות ה-"היי!" עושות את שלהן. בירה, כבר אמרנו?

הלהקה ההולנדית פרצה בשנות ה-2000 וקיבלה את ההכרה הממשית שלה לקראת סוף 2007 – ומשם היא אמנם רוכבת על גל ההצלחה, אבל כמו הרבה להקות ויקינג \ פולק מטאל בימינו, גם Heidevolk איבדה את האינדיבידואליות והייחוד שלה במהלך הדרך, למרות שעדיין מדובר בלהקה איכותית, שלא מוצאים בכל מקום. כמו מספר להקות בסגנון, Heidevolk יודעת להתבלט בזכות המקוריות של חבריה והעובדה שהם מתנסים בכיוונים שונים מעט. עם זאת, הלהקה כמעט ונכשלת במשימה (הקשה ביותר לכל הרכב באשר הוא) של אי-מחזור החומר הישן (המנצח אמנם, אך עדיין מריח ממיחזור), אותו כבר שמענו בעבר.