Heidevolk – Walhalla Wacht
- Saksenland
- Koning Radboud
- Wodan Heerst
- Hulde Aan De Kastelein
- Walhalla Wacht
- Opstand Der Bataven
- Het Wilde Heer
- Naar De Hal Der Gevallenen
- Zwaarden Geheven
- Dageraad
בשנת 2005 להקה קטנה ועלומת שם מהולנד, Heidevolk, הוציאה אלבום שהיה עלום שם לא פחות ממנה באותו זמן, ולמרות שהוא היה טוב בשביל מה שהוא – שזה ויקינג-פולק מלא בבירה ושיכרות ובחלקו פיכח וקצת יותר רציני – זה מה שהיה חסר לי אצל החבר'ה האלה.
עכשיו יצא Walhalla Wacht ("ואלהאלה מחכה", מהולנדית), שמציג את אותה להקה, באופי דיי דומה, אך בתדמית יותר אמתית ופחות "שכונתית" (וליינאפ קצת אחר) אם תרצו לקרוא לזה כך – עדות לשיפור הזה הוא החוזה הטרי עם Napalm Records, צעד שמסוגל לדחוף את הלהקה הזו קדימה בסצינה העולמית.
קודם כל, חובה לציין את רמת ההשקעה שבהפקת האלבום הזה, שאין אפילו אופציה להשוואה לאלבום הלהקה הקודם – שההפקה בו הייתה זולה, עשתה עוול למוזיקה וגרמה לקליינטורה לתפוס מרחק. ב- Walhalla Wacht המוזיקה מרגישה הרבה יותר מבוגרת ורצינית, בין השאר תודות להפקה שחברי הלהקה לקחו בכובד ראש גדול יותר. עם פתיחתו של "Saksenland" כבר ברור שהתמקצעות הלהקה הוא משהו שהיה חייב לקרות, ואפילו אחד האלמנטים הכי מוכרים של Heidevolk, שהוא כמובן זוג הסולנים, מציגים שיפור בשירה.
"Wodan Heerst", יחד עם השיר הראשון, על פי מכר הולנדי שלי, כבר הפכו לפני זמן רב ללהיטי תקלוט באירועי מטאל שם, ואין בעיה להבין למה – ששת חובבי המיונז והיוגורט ידועים בכך שהם מצליחים לכבוש את הקהל בעזרת פזמונים קליטים מעורבבים בלא מעט פולק מלמעלה, כשמהצד הם מוסיפים את קטעי ה-צעקות-עם-בירה הידועים אצל להקות ויקינג מטאל (ע"ע "היי! היי!" וכ'ו). קטעי הפולק הקצרים ברובם, לדוגמא בשיר הנושא, משולבים בצורה חכמה כשהם בדרך כלל מקדימים את המקצב הכבד והמהיר יותר, והלהקה נוטה שלא לנסות לערבב את שניהם יחד – בין אם בגלל שהם מפחדים מהתוצאה (שלא חסרות דוגמאות בהן השילוב יוצא גרוע), או בין אם הם סתם מעדיפים שלא לנסות.
באופן כללי, השירים של הלהקה הם לא מהירים אלא שומרים על פס ישר של מהירות בינונית ולכן הופתעתי לשמוע את "Het Wilde Heer", שפוצח במהירות דאבל-בסים (משהו שאין הרבה אצל הלהקה) ופחות או יותר ממשיך באותה דרך לאורך כל השיר, שדווקא בגלל זה הוא מיוחד קצת יותר. יחד איתו השיר שסוגר את האלבום, "Dageraad", הוא קטע אינסטרומנטלי איכותי של חליל וכינור שבהחלט ראוי להוות שיר אחרון. לסיכום, Walhalla Wacht הוא אלבום שמהווה דחיפת דרך אדירה ללהקה צעירה כמו Heidevolk, שעד כה לא יצאה יותר מדי מחופי הארץ שלה. אין כאן משהו שחובבי הויקינג \ פולק מטאל לא שמעו בעבר, אבל בהחלט יש כאן אלבום ראוי.