Missa Mercuria – Missa Mercuria
- Earth’s Destruction
- Requiem Mortale
- Divine Spark
- Whisper of the Soul
- Mother Earth
- Spirit of Wisdom
- Illusion of Time
- Missa Mercuria
- The Fairytale of Truth
- Farewell for Love’s Sake
- Journey to Hades-Departure to Fear
- Journey to Hades-Strange Desert Walk
- Journey to Hades-Bursting Ego
- Journey to Hades – Down to Hell
- Journey to Hades – Rectificando
- New Eon Arises
אלבומי קונספט הם חלק אינטגראלי מהנוף של הפרוגרסיב בשנים האחרונות. נושאות הדגל של התחום הן Dream Theater ו-Pain Of Salvation שאצלה בעצם כל אלבום הוא אלבום קונספט בפני עצמו. האלבום הנ"ל יצא כבר בסוף 2002 אך לא נחל הצלחה של ממש, וכעת יוצא שוב מחדש דרך לייבל אחר.
האלבום מתחיל עם קטע אינסטרומנטלי, וישר ניתן לזהות מי המוח שמאחורי האלבום והיצירה. בולטים במיוחד חברי Vanden Plas (הלהקה שמבחינתי נחשבת לדרים ת'יאטר הגרמנים). חברי Vanden Plas שכתבו את האלבום הם: Gunter Werno הקלידן ו- Stephan Lill הגיטריסט, בנוסף משתתף בנגינה בתופים באלבום האח Andreas Lill וגם הזמר Andy Kuntz. בנוסף השתתפו בכתיבת האלבום הסולן בעל הקול הגבוה D.C Cooper המוכר לכולנו מלהקת Royal Hunt וגם מ- Silent Force, וגם הגיטריסט של Silent Force הלא הוא Alex Beyrodt. פרט לכותבים ולנגנים שצויינו כבר לעיל, משתתפים הנגנים הבאים: Dennis Ward הבסיסט של Pink Cream 69, Alfred Koffler הגיטריסט של Pink Cream 69 והפלא ופלא גם הזמר David Readman ששר גם ב- Pink Cream 69 וב- Adagio. באלבום משתתפות גם Sabine Edelsbacher הזמרת של Edenbridge האוסטרית, וכן זמרת אלמונית בשם Lori Williams, וגם Isolde Gross בתפקידי אופרה וסופראנו.
הסאונד לאורך כל האלבום וכן גם מבנה המלודיות הוא מבנה המלודיות של Vanden Plas, כך שמבחינתי זהו אלבום Vanden Plas משופר עם מס' שחקני חיזוק, והתוצאה מעניינת. האלבום מתחיל עם הקטע האינסטרומנטלי Earth’s Destruction , בתחילת הקטע סאונד פסיכדלי שמזכיר את אזור הדמדומים, ובהמשך התחלה טיפוסית של Vanden Plas כאשר התופים והקלידים דומיננטיים, בהמשך נכנסת הגיטרה לסולו חביב הכולל טאפינג לא רע בכלל. הקטע השני אף הוא אינסטרומנטלי ונקרא Requiem Mortale, נפתח בנגינת קלידים מלנכולית קודרת, זהו קטע קצרצר של דקה אחת בלבד, המלווה הקדמה לקטע מס' 3 Devine Spark, שמתחיל בצורה עוצמתית עם תופים וקלידים, בשיר שר D.C. Cooper בצורה נפלאה ומגיע לגבהים של מטוס ג'מבו , המלודיות עצמן יפות, מבנה השיר זהה לשירים רבים של Vanden Plas – תופעה בה ניתקל הרבה באלבום זה, וכן אולי החסרון בו לדעתי, למרות נוכחות רוב חברי להקת Vanden Plas הם לא היחידים שכתבו את האלבום, וחבל לי אישית שלא שומעים השפעות אחרות כמעט באלבום הזה פרט להשפעות Vanden Plas.
מגמת ההשתלטות של Vanden Plas נמשכת גם בשיר 4 Whisper Of The Soul הנפתח בקטע קלידים אופייני של פסנתר ומיתרים, הזמרת בשיר הזה היא Sabine האוסטרית. שיר 5 הוא קצת שונה מן השאר בגלל שילובה של זמרת ה- Soul , לורי וויליאמס שמעניקה גוון מעניין למלודיות בשיר. שיר 8 הנושא את שם האלבום משלב בפתיחה שלו וגם בהמשך חלק מן המלודיה של הקטע הידוע Ytsejam, הזמרת בשיר הזה היא Isolde Gross שמשתמשת ביכולות האופרה – שמעתי כבר זמרות אופרה שהשתלבו יותר טוב עם קולן במוזיקת המטאל – Tarja Turunen היא הבולטת שבהן.
אינני רוצה להמשיך להלאות אתכם בניתוח האלבום, אז אסכם: האלבום הוא אלבום מלודי טוב ומהנה לחובבי מוזיקת הפרוג-מטאל ולחובבי אלבומי קונספט. חובבי Vanden Plas יהנו לבטח מן האלבום שנשמע כמו אלבום Vanden Plas טיפוסי. האלבום לא פורץ דרך במקוריות של הפרוגרסיב מטאל , אך עדיין כיף להאזין לו בייחוד בגלל המלודיות הנעימות ובגלל עבודת קלידים מחושבת וביצועים ווקאלים מגוונים.